Materialen

Niets zo vervelend als materiaal dat kapot is of gewoonweg ontbreekt. Goed en voldoende materiaal is enorm van belang om lekker te hockeyen. Dan kan je denken aan trainingsmaterialen zoals ballen, pionnen en hesjes, maar ook aan goaltjes, keepersmaterialen en vrijwilligerskleding. Daarom willen we vanuit de club graag weten welk materiaal we hebben, wie precies wat heeft en wat aan vervanging toe is. De taak van de Materialencommissie is om binnen MHC Heesch ervoor te zorgen dat alle teams, keepers en trainers over de juiste materialen beschikken om te kunnen hockeyen.

Ieder spelend lid heeft zijn eigen tenue, hockeystick en persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een bitje en scheenbeschermers. Vanuit de Materialencommissie verzorgen wij de keepersuitrusting, uitloopmaskers en inspeelballen voor de wedstrijd. MHC Heesch gaat er vanuit dat de trainers en coaches zorgvuldig omgaan met de door de club beschikbaar gestelde materialen.

Trainingsmaterialen

Bij de trainingen verzorgen wij de trainingsballen, voldoende trainingshulpmiddelen, zoals pionnen, hoepels, etc. Hiernaast verzorgen wij ook de inspeelhesjes om de trainingsgroep te kunnen opdelen. Bij iedere seizoenstart wordt aan iedere trainer persoonlijk zijn/haar eigen materialen uitgereikt. Hier is hij of zij het gehele seizoen verantwoordelijk voor. Aan het einde van het trainingsseizoen worden alle door de club beschikbaar gestelde trainingsmaterialen weer ingenomen. Hier zal een melding van op de website komen te staan en er zal ook een e-mail aan alle trainers gezonden worden.

Keepersmaterialen

Evenals bij de trainingsmaterialen worden ook bij de start van ieder hockeyseizoen de keepersmaterialen uitgegeven. Dit gebeurt aan de keepers en/of coaches van alle senioren- en A- t/m E-junioren team. De F-teams hebben nog geen keepers, dus zij krijgen hier ook geen spullen voor. Aan het einde van het seizoen moeten alle keepersmaterialen weer ingeleverd worden. Dit wordt kenbaar gemaakt via de website en per e-mail. Nadat alle materialen zijn ingeleverd, worden deze nagekeken en waar nodig vervangen door nieuwe materialen.

Schade en Vermissing

Als er keepersmaterialen kapot gaan, dan kun je dit melden via email aan materialen@mhcheesch.nl. De Beheerder zorgt er dan voor dat de kapotte materialen worden gerepareerd of vervangen door nieuwe of soortgelijke materialen.
Ook in geval van vermissing van materialen dit melden aan de Beheerder Materialen. In het geval van vermissing kan de club dit vervangen indien er voldoende reservematerialen aanwezig zijn. Indien er geen reserve materiaal aanwezig is dan bestelt de Beheerder vervangend materiaal.

In beide gevallen draagt het team hiervoor zelf de kosten. Dit kan bijv. zijn in de vorm van het verdelen van de kosten over alle spelers of via de verzekering van een van de spelers of begeleiding. De club wordt eigenaar van het nieuw bestelde materiaal.'

Wasvoorschriften keepersspullen

Hoe was ik mijn keepersspullen? En hoe zorg ik er voor dat ze langer meegaan en het hygiënisch is voor mezelf en mijn teamgenoten? Het is erg belangrijk dat je, je spullen eens in de zoveel tijd een keertje wast, of laat luchten. Daarom hebben we wasvoorschriften gemaakt, die kun je hier lezen.

De contactpersonen van de materialencommissie vind je hier