Huisregels

MHC Heesch wil een sportieve club zijn. Lekker hockeyen op een leuke manier voor iedereen die hierbij betrokken is! Daarom een aantal richtlijnen voor alle spelers en begeleiders.

• Elke training en wedstrijd begint met een warming-up en na de wedstrijd is er ook op de club gelegenheid om te douchen!

• Gedraag je op een prettige manier naar coaches, scheidsrechters, medespelers, tegenstanders en publiek. Probeer buitensporige irritaties en woede niet te uiten met vloeken. Na de wedstrijd zijn er betere mogelijkheden om de aanleiding van de irritaties en woede met meer effect op te lossen.

• Start een wedstrijd met het begroeten van de tegenstanders door het geven van handen en wens de tegenstander en scheidsrechters een prettige wedstrijd. Bedankt de tegenstander na de wedstrijd en wens hen succes in het verdere verloop van de competitie.

• Gebruik de mogelijkheden die MHCH biedt om deel te nemen aan wedstrijden, trainingen en andere activiteiten. Hockey is een teamsport waarbij de volledige inzet van alle teamleden nodig is. Neem na de training of wedstrijd altijd even de tijd om met je medespelers en coaches c.q. trainers een gesprekje te voeren.

• Gebruik de accommodatie en ter beschikking gestelde materialen zoals het hoort. Zorg er met je team voor dat alle rommel na de wedstrijd wordt opgeruimd, ook eventuele rommel van je tegenstander (op het veld, dugout en kleedkamer) Wanneer er iets kapot is, meld dit dan alstublieft aan de gene die achter de bar staat.

• Wees altijd op tijd aanwezig bij wedstrijden en trainingen. Als je om gegronde reden niet aanwezig kunt zijn op een training of bij een wedstrijd, meld je dan tijdig bij de juiste persoon af.

• MHC Heesch volgt het landelijke rook- en alcoholbeleid. In het clubhuis mag er dus niet gerookt worden. Op zaterdag wordt er geen alcohol geschonken t/m de B-jeugd. De wettelijke leeftijdsgrens wordt strikt gehandhaafd bij het schenken van alcohol. Het gebruik van verdovende of stimulerende middelen is verboden en leidt tot verwijdering van de club.

• Tijdens de training en wedstrijd is het dragen van een bitje en scheenbeschermers verplicht! Het dragen van horloges, ringen, halskettingen, oorbellen en armbanden wordt ivm de veiligheid afgeraden. Sieraden waarmee je jezelf of de tegenstander kunt verwonden zijn absoluut verboden. Piercings die zichtbaar zijn moeten worden afgeplakt of verwijderd.

• Daar waar Mixed Hockey Club Heesch medewerking van je verlangt met betrekking tot acties en dergelijke verwachten wij ieders medewerking.

• Blijf niet lopen met vragen of opmerkingen. Bespreek deze met je coach of trainer. Als dit niet mogelijk is met een bestuurslid.

• Zorg dat je fiets altijd in orde is. Vooral de verlichting ’s avonds is belangrijk!

• MHC Heesch stimuleert het douchen na afloop van wedstrijden. Onze accommodatie biedt hiertoe ook de gelegenheid.